Examen

Nu var det ett tag sen jag skrev men jag har haft ganska fullt upp den senaste tiden.

Först skulle jag skriva klart min rapport i kursen personalsocial utredning. Å som vanligt blev det bråttom på slutet eftersom jag hade missbedömt hur mycket det var kvar att göra. Men den kom in i tid iaf så det var ju tur det. Samma dag så hade jag även tvätt och skulle hämta mamma och pappa.

På fredan på åkte jag, mamma å pappa in till stan å mötte Helena. Sen gick vi en sväng på stan och handlade lite och åt lunch. Det blev inga stora inköp men jag fick användning av lite rabbattcheckar så jag fick ett par örhängen och två par strumpor för åtta kronor sammanlagt =). Det kallar jag bra köp.

Sen när vi kom hem bakade jag och Helena bullar och en tårta. Tårtan blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men den blev bra ändå.

På lördag var det Islossningen. Våran avslutning heter nämligen så. Det började på dagen med diplom- och nålutdelning. Vi fick höra på tal från ett par personer och studentkören sjöng. Ja kände mig väldigt nervös när jag satt där längst fram i Aulan. Ja hoppades på att psykologiprogrammet inte skulle vara först och som tur var så var lärarprogrammet innan. När det väl kom till psykologi så fick Masterstudenterna komma upp först å det var ju bra för då blev inte jag först fram då heller. Men när ja stod där uppe på bänken eller vad man ska kalla det så skaka mina ben väldigt mycket. Ja vet inte vad de fick för knäpp men hela tiden ja stod där så höll de på att skaka å det blev ju en stund eftersom jag var först av psykologistudenterna och det var både kandidat och magister.

Efteråt så samlades vi fyra som var där från gamla klassen och skålade och åt jordgubbar. Men sen fick man skynda hem eftersom det började regna.

Sen på kvällen var det bankett. Den var väldigt långdragen och det tog en evighet innan man fick nån mat. Men värdinnorna var bra och även underhållningen. Till förrätt fick vi västerbottenpaj som ja inte gillade, ja försökte tvinga i mig den men halva gav jag bort. Till huvudrätt var det oxfilé med wokade grönsaker och kantarellsås. Eller det var vad det stod att det skulle vara. Det var inte speciellt mycket grönsaker men det var potatis till som det inte stod nåt om. Köttet var lite torrt men annars var det bra. Till efterrätt så fick vi cheesecake med hjortron på. Den var helt okej fast jag gav bort hjortronen. Efteråt var det dans och jag dansade lite med Johannes men vi gick hem ganska tidigt och hann hem precis i tid till slutet av Eurovision men jag var inte så imponerad av låten.

På söndan var vi ute och gick en sväng annars gjorde vi inte så mycket. Firade mors dag åxå då med paket och våfflor och tårta från gårdagen.

Idag gick jag upp kvart i åtta och skjutsade gästerna till flygplatsen och det gick ganska bra förutom att ja råka köra med handbromsen i =p.

När jag kom hem så gick jag och la mig igen och nu sitter jag här och kan inte riktigt komma i gång. Jag ska skriva ner vad jag ska ta upp på redovisningen på onsdag och så ska jag rätta min uppsats och se om det är något ja behöver fråga Håkan om. Ja ha hitta en sak hittills men det kanske dyker upp nåt mer. Det är inte alltid så lätt att förstå allt Anita skriver.

Kommentarer
Postat av: Ida

Varför blev inte tårtan som du tänkt dig? Var den inge god?



Hoppas vi ses här snart nån dag :) Lycka till på redovisningen!

2010-05-31 @ 15:06:00
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Ida

Förresten, jag har nå bilder från examen som du ska få :)

2010-05-31 @ 15:07:07
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Ida

Okej.. Hmm, jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag brukar göra med det. Den kanske bara blev lite tunn eller nåt.. Nåja, bra att den gick att äta iaf :)



Ja du ska få nå bilder sen då :)

2010-05-31 @ 19:37:20
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0