Blir galen på mitt hår =p

Ja vill inte ha vinter. ALLT blir mycket jobbigare då. Man måste ha en massa kläder på sig för det är svinkallt ute och dagarna är bara mörka och trista. Dessutom blir man så torr överallt och speciellt om händerna. Men just den här veckan är det ett annat problem som jag blir galen på och det är att mitt hår blir så statiskt. Jag brukar ju för det mesta ha håret utsläppt också för ja tycker inte ja passar i uppsatt hår. Men nu står ju håret åt alla håll och då brukar ja stryka med händerna över det för att det ska bli mindre elektriskt men då blir ju mina händer också statiska tydligen så igår på jobbet var det helt omöjligt att ta i nån metall till slut, ja fick bara en massa stötar hela tiden. Så idag har ja fläta men eftersom ja har sånt jobbigt hår så blir den inte så fin, håret vill liksom inte ligga kvar utan det ska sticka ut åt alla håll å kanter. Men men det får va så nu, kunderna bryr sig nog inte så mycket om hur ja ser ut i håret =p.

Igår efter jobbet var ja på polisstationen och skaffade mig ett nytt pass. Vi får se hur det blir. I det förra passet så såg ja lite mordisk ut så vi får se om detta kortet blev bättre eller hur det gick. Tydligen är ja två centimeter längre än ja trodde också. Det var ju roligt =). Ja trodde ja var 162 cm men enligt henne var ja 164.

Imorgon har jag min enda lediga dag under hela veckan och då ska jag till Karlstad med Hanna. Eller det var iaf sagt så om hon nu inte har ändrat sig eller nåt. Ja behöver uppdatera min garderob känner. Nu är det inte säkert att ja hittar nåt då ändå men ja ska försöka iaf.


Kommentarer
Postat av: Vicky

Fick tips av en frisör att man kunde få bort det statiska genom att använda nån typ av "leave in" balsam. som man kan sätta i antingen torrt eller blött hår. tror det finns hos frisörer, och även i en det mataffärer :)

2010-11-29 @ 22:35:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0