Mârten

Denna helgen har det varit Mârten här i stan. I år var det uppehåll vilket var väldigt skönt. Då slapp man bli blöt och kall och alla farliga paraplyer. Jag började dagen med att gå till stan för att träffa pappa, mina två fastrar och min ena fasters man. Vi gick till kyrkan och fikade. Pappa betala så det blev gratis för min del å det är ju aldrig fel =).

Sen så gick ja på stan med Emelie i flera timmar. Vi tog en massa lotter och det första ja gjorde var att vinna en kokbok. Emelie hade redan den så det var ju tur att det var jag som vann. Ja vann även choklad lite senare. Emelie vann också choklad och bröd. Dessutom köpte jag strumpor och godis. Det är liksom standard för mig det.
Sammanlagt var jag på stan från tolv till fyra så det blev en del traskande för min del. Ja var ju ganska osmart och hade högklackade skor på mig så ja hade väldigt ont i fötterna när ja kom hem. Men men ja får väl skylla mig själv då.

Hemma åt de kålsoppa som hör Mârten till men det gillar inte jag så jag åt rester ja =p.

Sen så åkte jag till Hanna. Där börja jag, Hanna och Mia lite smått. Sen fick vi skjuts till Lars som hade fest. Där verkade det som det var rödrutiga skjortor som gällde. Sen gick vi till The Roof men på vägen dit så öppna ja en flaska med hjälp av en trafikskylt, det var iaf första gången och ja trodde inte att det skulle gå men ja va ju riktigt bra på det där =D.

Det var faktiskt första gången ja va på The Roof nånsin. Ja ha inte ens ätit där nån gång. Vi beställde in strips med bea-sås men det var nog inte så bra för Hanna fick ont i magen sen och fick gå hem tidigt. Ja å Mia gick en sväng på tivoliplatsen för att kolla men vi tyckte att det var väldigt lite folk. Ja har för mig att det bruka va mer folk när vi var mindre. Sen gick vi och köpte en pizza som vi dela på. Det var gött det!

Sen gick vi tillbaka till The Roof en sväng å sen åkte vi hem.

Sammantaget var det en väldigt rolig och trevlig kväll tycker ja.

Kommentarer
Postat av: Ida

HEhehehe, pappa betalar ;)

Gött, nu fick du ju vinna choklad!

2010-10-03 @ 15:20:59
URL: http://storasysteryster.blogg.se/
Postat av: Helena

Det var värst vad mycket grejer du vann då... Jag vill också ha mârtensgodis :0(

2010-10-03 @ 16:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0