Fullt upp

De senaste dagarna har jag haft fullt upp. Överallt är folk sjuka just nu och även på Apoteket. Måndag, tisdag och onsdag var fyra sjuka varav tre stycken från egenvården och två av dom är de som har hand om varorna förutom jag. Så det blev att jobba längre måndag och tisdag och på onsdag då ja skulle va ledig fick ja jobba. På onsdan var ja riktigt stressad på slutet för ja va liksom extra för två kan man säga, ja skulle både sitta i kassan och ta hand om varorna. Så ja hann inte med allt. Alla varor blev inte inplockade och det är väldigt sällan det blir så. Idag var det lite lugnare så då hann ja plocka in allt både från igår och dagens varor.

Nu hoppas ja bara att ja inte blir sjuk jag också. Men risken är ju stor eftersom både kollegor och kunder är sjuka.

På kvällarna har jag också haft fullt upp. I måndags var jag på bio med Emelie. Vi såg på Grown ups. Det var en helt okej komedi. Inget som lämnar nåt större spår direkt.

På tisdan var ja på Mary Kay-party hos Hanna. Hennes kompis var där och berättade om Mary Kay-produkterna (hudvård) och vi fick testa lite olika sorter. Ja köpte nånting till läpparna och en mattande kräm. Hanna hade även bakat muffins som var väldigt goda och så bjöd hon på gifflar och kakor =).

Igår så var ja iväg och bowla med Sandra F, Hanna och Emelie. Det gick inte speciellt bra för mig. Ja kom i tre av fyra serier och även totalt. Det var bara i en serie som ja kom tvåa. Ja fick inte över 100 poäng nån gång. Men ja fick två strikar iaf, det är ju alltid något. Emelie vann totalt. Efteråt så åt vi mat på Annas café. Det var första gången ja åt där och ja tog kycklingspett. Det var väldigt gott och en väldigt trevlig kväll.

Idag efter jobbet så träffa jag Emelie och jag kolla på glasögon och jacka medan hon leta efter mobil. Ja hitta tre bågar som ja tog med mig hem för att prova men ingen jacka. Så nu gäler det bara att bestämma sig för vilken man vill ha. Men ja tycker det är svårt med sånt där, ja vill ju gärna att ja ska känna mig nöjd med den under en lång tid så man slipper byta igen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter som en kul vecka :)

Kul med nya glasögon. Hoppas på att få se bild sen när du bestämt dig. Jag behöver också nya glasögon..

2010-09-09 @ 23:39:23
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0