Liseberg

I torsdags så var jag då i Göteborg. Egentligen hade jag kunnat stanna till fredan också eftersom ja bytte så att ja skulle jobba lördan i stället för fredan men det visste ja inte förrän efter ja hade beställt biljetterna.

Dagen började med att pappa skjutsa mig till Kil. Om ja skulle åkt från Arvika va ja tvungen att vänta i Kil en timme och det kände ja inte för.

När ja kom fram till Göteborg var klockan tio i tolv och jag åt lunch eftersom ja va hungrig. Ja ä ju van att äta lunch halv tolv när ja jobbar så då blir ja hungrig den tiden. Ida och Emmas tåg var försenat så ja fick sitta och vänta på dom sen. Egentligen skulle de kommit fram en timme innan mig.

När de kom fram så låste de in väskorna och så träffade vi Stephanie som visade hur vi skulle åka till Liseberg och hur ja skulle ta mig tillbaka sen själv. Ja var lite orolig eftersom ja skulle åka själv tillbaka men det gick ju bra =).

Det var väldigt roligt på Liseberg. Inte alls långa köer och fint väder. När vi åkte Kållerado så blev vi jätteblöta. Det kändes som ja lyckades bli träffad av allt som fanns där. Det känns inte som att man brukar bli riktigt sådär blöt annars men. Ja testa att spela på två chokladhjul men ja hade ingen tur. Men sen när ja hade åkt därifrån fick ja ett mms att Ida hade vunnit en stor Geisha. Det är lite orättvisst att ja aldrig får vinna en sån där tycker ja.

Vi halv sju var ja tyvärr tvungen att ta spårvagnen in till station igen och ta tåget hem igen. Eller iaf till Kil, där mamma å pappa hämta mig.

Det var en väldigt rolig dag och det var trevligt att träffa Ida igen.


Ja tog inget kort igår så ni får nöja er med ett från påsk förra året =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0