Slalom

Igår var det ju ledigt så då passade jag på att åka till Sunne med Helena och Patrik för att åka slalom. Det var ju riktigt busväder igår så det var väl inte världens bästa dag att vara ute och åka på. Det var inte speciellt mycket bilar ute och åkte. När vi åkte till Sunne så hade de inte plogat så det var svårt att se vägen för all snö och antispinnlampan lyste väldigt ofta. Tur att det inte var jag som körde säger ja bara.

När vi väl kom fram så undra vi om det var öppet för vi såg inga folk i backen, men det var det. I början tyckte både jag och Helena att det gick väldigt trögt att åka, vi var tvungna att staka oss nerför t.o.m. Men då titta vi under skidorna och då hade vi massa is under som stoppa upp och när vi skrapa bort den så gick det mycket bättre =).

Det var tur att vi hade skidglasögon kan jag ju säga för det snöa hela tiden. Å dessutom gjorde ja en väldigt snygg vurpa där ja doppa hela ansiktet i snön. Det blev väldigt kallt men det hade ju vart värre om ja hade fått snö i ögonen. Det var ju inte min enda vurpa för dagen heller =p. Det var drivor med snö i backen så det var lite svårt att åka. Men inte mycket is iaf.

När vi åkte hem så hade de plogat vägen vilket var tur för det kan vara lite svårt att komma över frykdalshöjden åt det hållet annars.

På kvällen så var jag och Emelie hos Hanna och fika. Vi hade med oss lite överbliven julfika allihop =).

Idag känns det att ja åkte slalom igår, iaf i ryggen. Det borde ju kännas i benen också kan man ju tycka men det gör det inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0